بیو گرافی سید محمد موسوی عراقی

بیو گرافی سید محمد موسوی عراقی

ماهشهر، گیتی پسند اصفهان، کاله ی آمل و متین ورامین سابقه بازی دارد.

بیوگرافی محمد موسوی عراقی پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران - سید محمد موسوی عراقی در 31 مرداد 1366 در شهر دزفول به دنیا آمد. وی در تیم های پیکان تهران، پتروشیمی ماهشهر، گیتی پسند اصفهان، کاله ی آمل و متین ورامین سابقه بازی دارد. بزرگترین افتخار موسوی کسب عنوان بهترین مدافع لیگ جهانی 2013 بوده؛ آن هم درحالی که تیم ملی ایران تنها در مرحله مقدماتی لیگ جهانی حضور داشته است. البته او در رقابت های قهرمانی جهان 2014 نیز در صدر برترین مدافعان قرار داشت اما به دلیل عدم راهیابی ایران به جمع 4 تیم برتر نتوانست در نهایت نیز این عنوان را به خود اختصاص دهد. قهرمانی در ایران و آسیا بهمراه کاله آمل و متین ورامین از جمله افتخارات موسوی در سال های اخیر است و این مدافع بلند قامت در فصل 93 نیز بهمراه پیکان تهران به مقام قهرمانی سوپر لیگ ایران دست یافت. سید محمد موسوی به دلیل پسوند خانوادگی که دارد مدت ها همه فکر می کردند که اصالتا عراقی میباشد و حتی در این باب رسانه های عربی به این قضیه دامن زدند تا اینکه وی با بیان اینکه اصالت او اراکی بوده و به سبب مشکلات به دزفول مهاجرت کرده اند و به جای پسوند اراکی ، عراقی به او اطلاق شده است ، به این گمانه زنی ها پایان داد.

پدر محمد موسوی معلم ورزش بوده است و اکنون هم بازنشسته شده و مادرش خانه دار است. محمد موسوی دو خواهر دارد که هر دو والیبالست هستند. وی چهار سال پیش دزفول را به مقصد کرج ترک کرد و در حال حاضر در منطقه عظیمیه کرج زندگی میکند.

 

محمد موسوی والیبال را از سوم ابتدایی و زیر نظر پدرش شروع کرد . پدرش اولین مربی اش بود. سال ۱۳۷۷ بود که محمد با تیم دانش آموزان خوزستان در مسابقات مینی والیبال کشور در رامسر شرکت کرد ؛ آن موقع کلاس پنجم ابتدایی بود!


ایوان بوگانیکوف یک مربی روس بود که در شکل گیری والیبال محمد نقش به سزایی داشت و اولین مربی حرفه ای اش محسوب میشود. اولین سال حضورش در لیگ برتر با تیم لوله سازی اهواز بود. چند سال پیش که همراه تبم پتروشیمی مقابل پیکان بازی کرد، توجه سرمربی حریف را جلب کرد و قرارداد 3 ساله با این تیم تهرانی به ثبت رساند.


محمد موسوی جزء معدود بازیکن هایی است که در اکثر مسابقات ، تیم ملی را همراهی کرده است. بهترین خاطره ورزشی اش قرار گرفتن در بین بهترین ها در مسابقات قهرمانی جوانان جهان است که به عنوان بهترین اسپکر مسابقات برگزیده شده بود. حذف تیم ایران در مسابقات آسیایی اندونزی هم تلخ ترین خاطره اش است. این بازیکن موفق شد در نظر سنجی سال 93 پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، عنوان دومین بازیکن برتر ایران در همین سال از نگاه مردم و کارشناسان و همچنین دومین بازیکن برتر اخلاق ایران از نگاه مردمی را کسب کند.

 

 اطلاعات پایه بازیکن :

نام : سید محمد قد : 203 سانتی متر
نام خانوادگی : موسوی عراقی وزن : 86 کیلوگرم
نام تیمی : M. MOUSAVI ارتفاع اسپک : 362 سانتی متر
تاریخ تولد : 1366/5/31 ارتفاع دفاع : 344 سانتی متر
محل تولد : دزفول حضور در المپیک : 0
موقعیت تیمی : سرعتی زن حضور در مسابقات جهانی : 1
وضعیت تاهل : مجرد حضور در مسابقات آسیایی :  
تعداد فرزندان : - باشگاه کنونی : پیکان تهران
رشته تحصیلی :   اولین باشگاه : لوله سازی اهواز
الگو ورزشی :   غذای مورد علاقه : کباب - قوره سبزی
زبان : فارسی - انگلیسی فیلم مورد علاقه : اکشن
سرگرمی : پلی استیشن موزیک مورد علاقه : پاپ - راک
کتاب مورد علاقه : رمان - عاشقانه ورزش مورد علاقه دیگر : فوتبال - بسکتبال - تنیس


افتخارات:

  1. بهترین مدافع روی تور جوانان آسیا در سال 84
  2. بهترین آبشارزن نوجوانان جهان در الجزایر درسال 85
  3. در سال های 86و87 بهترین مدافع باشگاه های آسیا

 

عکس بازیکن :

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ جمعه 17 مهر 1394برچسب:, ] [ 13:39 ] [ امین شیرین وند ]
[ ]